dinsdag 26 april 2016

Terug - Yerna Van den Driessche

vannacht opnieuw mijn eerste peuk gerookt
met de zoon van een sigarenhandelaar

ik ben vijftien stiekem roker
en verzamelaar van sigarenbandjes

onder een spoorwegbrug tussen introverte klaprozen
inhaleer ik clandestien geluk

ik ben het meisje zonder borsten
dat loenst en stottert als ze menstrueert

wanneer de droom wordt afgebroken
door een lach die lipt aan mijn slaap

haal ik de wissel over
zet ik de zoon op een zijspoor

© Yerna Van den Driessche


Voorpublicatie uit de nieuwe bundel 'Schaken met de dood' die komende zaterdag 30/4/2016 wordt voorgesteld in CC Groenendal te Merelbeke.

Meer info:
Website Yerna Van den Driessche
Uitgeverij P
Digther: Bericht over de voorpublicatie


Drie gedichten uit 'Schaken met de dood'
Voornemen
Terug
Verrassing



Geen opmerkingen: